sobota 13. februára 2016

Ursula Poznanski : Saeculum

Originálny názov : Saeculum
Autorka : Ursula Poznanski
Počet strán : 480
Väzba : paperback

Stručné zoznámenie s dejom :
Stráviť päť dní v hlbokom lese a skúsiť žiť ako v stredoveku vyzeralo ako výborný nápad. Bastian by si však tento zážitok radšej nechal ujsť. S účasťou na výprave súhlasil len kvôli svojej láske Sandre.
Partia dobrodruhov sa vydáva na cestu napriek tomu, že miesto, kde chcú táboriť, bolo kedysi prekliate. Staré povedačky o tom, že kto do lesa vstúpi, nevráti sa už späť, nikto neberie vážne. Počas prvej noci príde prudká búrka a z tábora zmizne prvý člen výpravy. Zostanú len podivné odkazy vyryté do kôry stromu. Keď sa ho ostatní vydajú hľadať, začnú blúdiť. Nechá ich LES odísť?


Námet znie rozhodne zaujímavo. Skupinka mladých ľudí so zvláštnym spoločným záujmom sa rozhodne ísť na ich tzv. výpravu do času stredoveku. Bez akýchkoľvek dnešných vymožeností, počnúc moderným oblečením po mobily a inú techniku, sa rozhodnú stráviť pár dní v lese, ďaleko od ľudí.Mohla by to byť super kniha... No obávam sa, že nebola až taká, ako som čakala.

Začnem hlavnou postavou :
BASTIAN - syn známeho špičkového chirurga je typický nerd. Na čertsvý vzduch vyjde len málokedy, celé hodiny totiž trávi učením a sedením nad knihami. Vzťahy v rodine sú ťažké a on je rád, keď sa zoznámi so Sandrou. Tá mu ponúka iný uhol pohľadu na svet. Tiež ho oboznámi svojou nezvyčajnou záľubou - stredovekom a všetkým s ním súvisiacim. Privedie ho na stredoveký trh, kde ho zoznámi so svojou "stredovekou" partiou.

Bastian súhlasí s absolvovaním  výpravy - skupinka tejto stredovekej partie sa spolu s ním vyberie do ďalekého lesa.  Na pár dní sa premenia na liečiteľov, lovcov a veštcov, prepnú sami seba aj svoje myslenie o pár stoviek rokov dozadu. Putujú lesom, oblečení v ľanových nohaviciach s koženými opaskami a na noc sa ukrývajú do do húštiny alebo malých jaskyniek.. Bastianovi sa to po chvíli zapáči. Konečne je na čerstvom vzduchu a viacmenej oddychuje. Problémy nastanú až keď zmizne jeden z členov výpravy.

Zvyšok ho hľadá celý deň, no neúspešne. Avšak dúfajú v to. že sa nič vážne nestalo a pravda rýchlo vyjde najavo. No nestalo sa tak. Postupne začnú miznúť aj ostatní z partie a je načase zakročiť. Situácia sa však maximálne komplikuje. No aby som vám neprezradila celý dej, skončím radšej tu.

Teraz k môjmu názoru. Po začatí čítania tejto knihy som nadobudla dojem, že to bude niečo naozaj skvelé. Naozaj neobvyklá téma, o to lepšie. No mám pocit, že tomu spracovaniu čosi chýbalo. Nehovorím to preto, že drvivá väčšina našich blogerov už vopred odsudzuje nemecké a rakúske YA knihy. Ja sama sa s týmto vôbec nestotožňujem. Mám pocit, že z tejto knihy mohlo byť niečo veľké. Avšak chýbala tomu šťava. Viem si predstaviť, že autorka by to vedela napísať bombasticky.

Stále som však rada, že som sa k tejto knihe dostala. Bolo to niečo úplne iné než to, čo som v poslednej dobe čítala.

Moje hodnotenie :

Za knihu ďakujem vydavateľstvu FRAGMENT.
Knihu si môžete kúpiť tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára